Menu

Roznožky

Roznožování - cvikyToto cvičení patří k jednomu z nejobtížnějších. Pokud budete opravdu unavení, udělejte si roznožky a okamžitě se budete cítit svěže. Působí neuvěřitelně rychle, protože se při nich zapojuje více svalstva – svaly hrudníku, zad, paží, břišní a stehenní. Zpočátku budete pociťovat účinek jen na stehnech, ale až se pořádně zpevní, uvědomíte si, jak pilně po celou dobu pracovaly i břišní svaly.

Při cvičení roznožky sedíte zády ke stěně, vzdáleni od ní asi na dvě šířky dlaně – tak protahujete svaly podél celé páteře. Jestliže cítíte tlak v bedrech, předkloňte hlavu a bradu přitiskněte k hrudníku a tím napětí v zádových svalech uvolníte.

Cvičením roznožek bude vaše břicho opět krásně ploché, hubené, ale zároveň pevné a to samé pocítíte i nohách. Brzy se přidají i pevné paže, zmizí bolest mezi lopatkami a prsa by se také měla zpevnit.

Ze začátku jsem nebyla schopna nohy ani zvednout, ale při každém dalším cvičení jsem se snažila udělat alespoň o dvě roznožky navíc, až jsem se dostala k číslu deset. Bohužel stále dostávám křeč do pravé nohy pokud jich udělám víc, ale i tak musím říct, že to bohatě stačí, na břišních svalech je to stále cítit (a i vidět).

Ale pozor: Lidé, kteří mají problémy se zády, mohou tento cvik dělat, až když jim zesílí.

Roznožky – Cviky

Posaďte se zády k opoře na vzdálenost asi 12 až 15 cm. Opřete se rameny, vzpažte a uchopte horní hranu opory. Výška nábytku není důležitá. Pokrčte nohy, kolena jsou u sebe, špičky se dotýkají země.

Skrčení noh

Uchopte pevně oporu, ramena a krk uvolněte. Přednožte tak vysoko, jak dokážete. Čím výš nohy zvednete, tím silněji pracují břišní svaly a tím rychleji pocítíte účinek. Když ucítíte tlak v bedrech, předkloňte hlavu, bradu přitáhněte k hrudníku, a to více, než vidíte na obrázku.

Přednožení

Opakovaně roznožujte a snožujte, aniž se dotknete podlahy. Zpočátku opakujte 4 až 5-krát, později počet zvyšujte. Dávejte pozor, aby ramena a krk byly uvolněné. Dýchejte přirozeně. Netrapte se, když na začátku nohy vůbec nezvednete. V tom případě s nimi jenom posunujte na podlaze, ale pořád se je pokoušejte zvednout! Můžete je také malinko pokrčit. Jakmile svaly zesílí, budete roznožovat nad zemí a s napjatýma nohama.

Roznožení